Chinezen toeristen doen veel luxe aankopen

Chinezen toeristen maken veel luxe aankopen

Terwijl de groei van China's luxe markt is afgekoeld, zijn Chinese shoppers veel betekend en vormen zijn een groeiende kracht wanneer het om de tarieven en omzetgroei van wereldwijde luxe goederen. Dit ondervond HSBC in een recent verslag genaamd de ''Globe-trotting Shopper''. Dit verslag geeft weer dat Chinese consumenten geld besteden buiten het vasteland als tarieven op ingevoerde goederen hoog blijven. 

Vasteland Chinezen staan er bekend om het feit dat ze een grote impact op sales luxe goederen in Hong Kong en andere Oost Aziatische buurlanden hebben. Ze hebben ook een formidabele invloed in Europa. HSBC ondervond dat 40 % van de luxe ankoopen op naam staat van Chinezen. In Italië is dit 35 % en in het Verenigd Koninkrijk is dit 20 %. Op dit moment is het 10 % in de Verenigde Staten maar in 2021 wordt volgens het HSBC verslag verwacht dat het Chinese toerisme daar razendsnel zal groeien en vier keer zo groot zal worden.

 

Add new comment

Suggestie

Dailan Wanda Group, eigendom van China's rijskte man Wang Jianlin, zei vandaa...